Pozbądź się bólu, czyli 3 sposoby na zdrowe i silne plecy!

Ból pleców, czyli choroba XXI wieku.

Uciążliwy ból pleców przeszkadza Ci normalnie funkcjonować.
Znasz to uczucie?

Jest bardzo duża szansa, że tak.
W zależności od badań mówi się że 70- 80% społeczeństwa cierpi na dolegliwości związane z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa.

Skąd to się bierze?

Coraz częściej słyszy się o tzw. chorobie cywilizacyjnej.
Tryb siedzący oraz coraz gorsza kondycja fizyczna negatywnie wpływają na stan naszych pleców.
To prawda, obecnie większość czasu w ciągu dnia spędzamy w pozycji siedzącej: praca biurowa, jazda samochodem, wieczorny relaks przed ekranem telewizora czy komputera.

Czy w takim razie, aby uratować swoje plecy jesteś zmuszony rzucić pracę, odstawić auto do garażu i zrezygnować z wieczorów filmowych?

Na szczęście nie!
Przygotowaliśmy dla Ciebie 3 porady, dzięki którym zapomnisz co to jest ból odcinka lędźwiowego kręgosłupa i będziesz cieszyć się z silnych i mocnych pleców!

Studio Elektrownia radzi:

1. Utrzymuj prawidłową pozycję podczas siedzenia i chodzenia.

Mówiąc prawidłowa pozycja, mamy na myśli tzw. pozycję neutralną napiętą, czyli najbardziej optymalną i najzdrowszą pozycję dla waszego kręgosłupa.
Wbrew długiej i skomplikowanej nazwy przyjęcie jej jest bardzo proste.
Ściągnij łopatki, ustaw miednicę pod klatką piersiową, i napnij lekko brzuch oraz pośladki.
Staraj się jak najczęściej pamiętać o takim ułożeniu swojego ciała, i pilnuj aby Twoja pozycja była prawidłowa, niezależnie od tego czy jesteś w pracy, w domu, czy w aucie.

2. Wzmocnij mięśnie brzucha i pośladki.

Jak już ustaliliśmy, większość czasu spędzasz siedząc, a trening mięśni brzucha jest Ci znany głównie z filmów z Sylvestrem Stallonem.
Twój kręgosłup nie ma mocnego podparcia ze strony mięśni, a pośladek jest rozciągnięty i rozluźniony, co utrudnia Ci utrzymanie miednicy we właściwej pozycji.
Zmień to.
Skup się na treningu ww partii mięśniowych.
Plank, czyli popularna deska będzie świetnym ćwiczeniem na start. Codziennie zrób kilka serii desek, a szybko zbudujesz mocny i stabilny gorset mięśniowy!

3. Roluj się.

Jeżeli jeszcze nie posiadasz rollera, to czas to zmienić!
Najprostszy przybór tego typu można obecnie dostać w właściwie każdym większym supermarkecie.
Rolować możesz się codziennie, nawet podczas seansu ulubionego serialu czy filmu.
Poświęć kilka minut dziennie na rozluźnienie pospinanych mięśni, a na pewno w krótkim czasie poczujesz ulgę!